SEO reference – co řeší optimalizace webu
Pokud sestavujete marketingový plán a nejste si jisti investicí do optimalizace vašich www, soustřeďte se na ukázky z praxe. Vyberte si pár specialistů na SEO. Reference, které najdete na jejich online prezentacích, by vám měly představit konkrétní příklady úspěšných řešení pro reálně existující firmy.. Ve studiích najdete počáteční stav webu a postupné zlepšení jeho výkonu z hlediska návštěvnosti a konverze díky SEO. Projděte si také způsob odstranění závad včetně efektu na rentabilitu stránek. Níže jsme vám připravili seznam chyb, s nimiž se experti běžně setkávají. Kromě toho jsme vám stručně shrnuli i jejich negativní dopady na hospodářský výsledek, ať se můžete lépe rozhodnout.
Indexace – oblíbený strašák v SEO referencích
V případových studiích nebo též SEO referencích zmiňují odborníci na optimalizaci špatně nastavenou indexaci stránek jako častou příčinu jejich chabého výkonu. Konkrétně se jedná se o zamítnutí přístupu robotům. Když si kvůli tomu nemohou vaše www nebo jejich části prohlédnout a zaevidovat, logicky je nezobrazují hledajícím lidem. Takové weby pak nutně bojují s nízkou nebo dokonce nulovou návštěvností. Přitom stačí v administraci aktivovat soubor Robots.txt a je po problému. Dobrého SEO specialistu poznáte i podle toho, že nepodceňuje prověrku této naprosto amatérské chyby.
Když web plní laik, může se dlouhou načítat
Další klasická překážka v dosahování uspokojivé návštěvnosti cílových skupin spočívá v neodborné správě www. Zvlášť e-shopy běžně krachují, když jejich majitel šetří na profesionální administraci a dá ji na starost řadovému zaměstnanci bez adekvátního know-how. Ten pak v dobré víře nahraje na každou produktovou stránku několik snímků daného zboží, aniž by je předtím nezkomprimoval. Pokud tímto způsobem vyrobí řekněme 10 prezentací sortimentu, začne se web zpomaleně načítat všem potenciálním zákazníkům se slabým připojením a také všem, kteří si objednávají přes mobil.Mnoho SEO referencí po odstranění tohoto problému zmiňuje až zázračný nárůst návštěvnosti v řádech desítek a někdy i stovek procent. A není divu, protože minimálně půlka lidí si dnes pouští internet na smartphonech. Úprava neboli optimalizace příliš objemných dat spočívá ve vymazání velkých obrázků, jejich komprimaci a opětovném nahrání. Tato časově náročná práce dokáže přivodit až 50% růst objednávek.
Snažíte se lidi na stránkách zdržet co nejdéle?
Až si budete pročítat SEO reference vybraných agentur, zjistíte, jak velký počet online podnikatelů vůbec neřeší pohodlí svých klientů. Takový přístup si ale mohou dovolit jen státní organizace, bez kterých se člověk neobejde. V ziskovém sektoru je naopak nutné vytvářet snadno obslužné virtuální prostředí. Uveďme si to na příkladu knihkupectví, kde si prohlížíme nový sci-fi bestseller. Pokud nám prodejce na té samé stránce nabídne i další publikace ze žánru fantasy, pravděpodobně nás zaujme a my se na jeho webu zdržíme o něco déle. A dokonce i v případě, že si zatím nenakoupíme, získá taková on-line prodejna alespoň více navštěvovanou pozici ve vyhledávačích jen za to, že se lidem líbí. Platformy s vysokou mírou předčasného opuštění se naproti tomu postupně propadají na nízké posty, kam se milovníci literatury nikdy neproklikaji. V SEO referencích zhusta najdete další velmi podobné optimalizační zásahy, které neovlivňují zisk primárně, ale sekundárně.
Mezi typickými prohřešky řady komerčních i nekomerčních webů rovněž figurují absence protokolu https, vadná responzivita, nelogické odkazování uvnitř stránek nebo chybějící externí odkazový profil. Snad všechny SEO reference, které v síti objevíte, zmiňují též zanedbání klíčových slov. Tím bychom uzavřeli stručný popis klasických webových nedostatků, které ohrožují hospodářský výsledek. Nyní vám popřejeme dobrý odhad, až se budete rozhodovat o SEO – optimalizace vaší platformy. Případné dotazy nám zašlete přes komentáře.